Jak wybrać opakowania do sprzedaży wielokanałowej?
Omnichannel czyli model strategii marketingowej będący rozwinięciem strategii multichannel, jest już obecny w na rynku od dłuższego czasu. Coraz częściej opisywany jest nie tylko jako godny polecenia, ale wręcz nieodzowny w dzisiejszych realiach rynkowych. Firmy, które doceniły jak wielkie znaczenie ma doświadczenie klienta przekonały się jak skuteczna jest to strategia.
Proces zakupowy w trzeciej dekadzie XXI wieku jest bywa niezwykle złożony. Klient może zobaczyć reklamę np. na billboardzie, następnie szukać informacji na facebookowym
fanpage’u czy Instagramie. Scenariusz może też być zupełnie inny: inspirowany reklamą na Facebooku, klient może odwiedzić sklep stacjonarny lub zainteresować się opiniami na portalach oferujących porównania mark i towarów.
A może regularnie ogląda na Youtubie filmy prezentujące unboxing produktów? Mnogość dostępnych kanałów sprawia, że kluczowe znaczenie ma spójność komunikacji. Spoglądając na opakowanie twojego produktu, klient musi zachwycić się tak samo, jak wcześniej widząc spot reklamowy czy billboard, który zachęcił go do zakupu. Dzięki temu nie tylko zapewniasz customer experience na najwyższym poziomie. Budujesz też siłę i
rozpoznawalność marki i sprawiasz, że klienci ponownie sięgną po Twoje towary.
Jak to wszystko zapakować?
Warto pamiętać jak ważną rolę spełnia tu odpowiednio zaprojektowane i wykonane opakowanie. Musi ono nie tylko chronić ale też tworzyć odpowiednią oprawę dla twojego towaru.
Równie ważne jest, żeby pięknie prezentowało się w firmowym Instastory, jak i to, aby bez problemu zmieściło się w paczkomacie.
Opakowania kartonowe to rozwiązanie jakby stworzone z myślą o strategii omnichannel. Dzięki swej wytrzymałości, tektura falista 3 warstwowa oraz tektura falista 5 warstwowa zapewnia ochronę jakiej Twoje produkty wymagają w transporcie. Dodatkowym atutem jakim mogą pochwalić się opakowania tekturowe jest ogromna liczba dostępnych kształtów i rozmiarów. Pozwala to dopasować opakowanie do każdego produktu.
Na miarę czy na wyrost?
Kwestia rozmiaru opakowania szczególnie ważna jest w sprzedaży wysyłkowej, ma również ogromne znaczenie w magazynowaniu oraz gdy towar trafia do sklepów stacjonarnych. Zamawiając opakowania, niektórzy przedsiębiorcy decydują się na jeden “uniwersalny” rozmiar. W przypadku mniejszych towarów stosują wtedy kartonowe wypełnienia. Nie jest to jednak rekomendowane rozwiązanie, pozostawia u odbiorcy wrażenie niedbalstwa. Aby zapewnić jak najlepsze doświadczenie zakupowe, rekomandowane jest dobranie rozmiaru pudełka do wielkości produktu. Dzięki zastosowaniu taniego materiału jakim jest karton, zaopatrzenie się w odpowiednią liczbę różnych rozmiarów opakowań nie nadwyręży budżetu.
Rozmiar to nie wszystko
Znaczenie, jakie ma odpowiedni design opakowania dla budowania silnej marki jest nie do przecenienia. Dbałość o szczegóły, takie jak eleganckie wykończenia, stwarza u klientów wrażenie wyjątkowości, pozwala poczuć, że nabyli towar najwyższej jakości. Uszlachetnienia takie jak laminowanie, złocenia czy lakier UV szczególnie pasują do marek luksusowych.
Oszczędne, stylowe liternictwo w czerni lub bieli w połączeniu z naturalną barwą i fakturą tektury chętnie wykorzystywane są dla podkreślenia nowoczesnego charakteru produktu lub jego przyjazności dla środowiska.
To oczywiście tylko ułamek możliwości jakie dają opakowania kartonowe. Duży wybór dostępnych rodzajów druku i modeli pudełek pozwala idealnie dopasować opakowanie do każdego produktu.