Zamawiając opakowania kierujemy się głównie ceną pojedynczej sztuki, nie biorąc pod uwagę czynników, które generują dodatkowe koszty. Przy analizie całkowitych kosztów opakowania należy wziąć pod uwagę wszystkie dodatkowe składowe takie jak magazynowanie, logistyka czy konfekcjonowanie. Pozwoli to zaplanować, zoptymalizować i zrównoważyć wszystkie elementy wpływające na całkowity koszt opakowania.

W przypadku opakowań pierwszym elementem, na który zwrócimy uwagę jest oczywiście koszt zakupu. Wydawać by się mogło, że im tańsze, tym lepsze. Ale czy na pewno?

Istotnym czynnikiem jest dopasowanie kartonu do jego zawartości. Jeżeli opakowanie nie będzie spełniało wymagań produktu oraz wymagań dotyczących wysyłki, może się okazać, że produkty, które wysyłamy docierają do klientów zniszczone lub uszkodzone. Zwroty opakowań od klienta, wymiana towaru powodują zarówno straty pieniężne jak i wizerunkowe. Opakowania fasonowe i klapowe z racji optymalizacji transportu trafiają do nas ułożone „na płasko”, więc pozwalają zaoszczędzić na miejscu do magazynowania.

Jak zoptymalizować koszt opakowania ?

Wyszkoleni pracownicy

Dobry kierowca rajdowy, dzięki doświadczeniu i szkoleniu się w jeździe, może doprowadzić w jak najkrótszym czasie pojazd na linię mety. Odpowiednio przygotowany pracownik może wykonać powierzoną mu czynność lub proces w optymalnym czasie. Warto zadbać by pracownicy potrafili efektywnie wykorzystać maszyny i narzędzia, które pozwolą im wykonać szybciej i skuteczniej powierzone zadania.

Automatyzacja i konserwacja

Automatyzacja wybranych procesów związanych z usprawnieniem linii produkcyjnej znacznie przyśpiesza proces produkcji kartonów. Warto przeanalizować, który etap produkcji wymaga wsparcia maszynowego jednocześnie pamiętając o odpowiednim przeszkoleniu pracowników w jego obsłudze oraz odpowiednim serwisowaniu, które zapewni maszynom prawidłowe funkcjonowanie oraz dłuższą żywotność.  

Logistyka magazynu

Dobrze zorganizowany magazyn to dobrze zorganizowana praca. Jeśli rozplanowanie magazynu utrudnia pracę pracownikom lub wydłuża czas wykonania zadania to warto się zastanowić nad jego usprawnieniem.

  

Multifunkcyjność

Jedno opakowanie może mieć wiele zastosowań.  Zgodnie z ideą ekologii coraz częściej spotykamy się z opakowaniami e-commerce, wysyłkowymi, dwustronnymi czy wielofunkcyjnymi takimi jak karton na telewizor z którego można złożyć np. zabawkowy domek dla dzieci. 

  

Optymalizacja opakowania

Wielkość oraz wytrzymałość kartonu powinna uwzględniać specyfikę Twojego produktu, biorąc pod uwagę jego rozmiar, zachowanie podczas transportu i miejsce ekspozycji. Jeśli opakowanie nie jest odpowiednio dopasowane warto pamiętać o rozwiązaniach takich jak: przekładki tekturowe, wkładki czy kratownice, które je usztywnią lub dostosować jego wielkość do produktu zamawiając kartony o niestandardowych wymiarach. Optymalny rozmiar to lepsze zabezpieczenie naszego produktu, więcej miejsca w magazynie oraz więcej jednostek na palecie. By zapewnić odpowiednią wytrzymałość kartonu należy również dobrze dobrać materiał z którego będzie wykonany.

Zamówienia – producent tektury i kartonów 

Dobrym pomysłem jest przeanalizowanie wielkości zapotrzebowania na przyszłość i obniżenie kosztów poprzez zamawianie większej partii opakowań. Wybór jednego dostawcy różnego typu opakowań pozwoli Wam zaoszczędzić czas oraz zwiększyć pewność, że wszystkie elementy dostawy będą tej samej, odpowiedniej jakości.

 

kartony klapowe